czwarte moje auto - wczesniej golf, megane i vectra.
Mazda to zupełnie inna bajka. Tym naprawdę przyjemnie się jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
silniki benzynowe mazdy to najlepsze w swojej klasie, no i rozrząd na łancuchu. Moim zdaniem 2,0 to zdecydowanie lepszy wybór niż 1,8. Spalanie praktycznie takie samo za to elastyczność i osiągi zdecydowanie na plus w 2,0
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą płynnie, charakterystyczne haczenie do którego szybko się człowiek przyzwyczaja
5,0
Układ jezdny
pieknie trzyma sie trasy, szczególnie odczuwalne na łukach
Komfort
3,0
Widoczność
słabo do tylu, ale tak to już jest zazwyczaj w hatback-u. Plusem duze lusterka
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręka szczególnie jak się ma kierownice wielofunkcyjna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
masa miejsca zarówno z przodu jak i na tylniej kanapie. Bagażnik i składanie siedzen to już bajka
4,0
Wyciszenie
brakuje 6 w trasach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na taka klasę i pojemność ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
tańsza i lepsza od passata. Można zastanawiac sie nad audi a6 (nie a4 jak niektórzy błednie porównują, mazda jest zdecydowanie obszerniejsza i bardziej komfortowa od a4)ale cena a6 to jednak często przesada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko płyny w ciągu 14 miesięcy użytkowania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw. Silniki benzynowe mazdy to prawdopodobnie najlepsze jednostki jeśli chodzi o awaryjność na rynku. Szkoda że z dieslami nie jest tak dobrze
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]