Silnik nie jest zły...ale na zimowych oponach 205/55/16....czuć wtedy zrywność auta, a i v. max jest osiągany z łatwością i znacznie przekraczany w sprzyjających warunkach - z górki i z wiatrem....nie wiem jakim prawem wsadza się opony 225/45/17 do kompaktu o mocy 140 KM z niezbyt wysokim momentem obrotowym ??? Ba, te opony wsadza się fabrycznie do wersji 1.4 w niektórych opcjach !!! Jak niewiadomo o co chodzi - chodzi o pieniądze...zbyt luksusowych opon zapewniony.....Jak będziecie zmieniać opony radzę kupić te o jak najniższych oporach toczenia (np. GoodYear Efficient) - sytuacja się poprawi, fabryczne Micheliny Pilot Sport to tragedia.....auto na nich wydaje się o 200 kg cięższe niż na zimowych gumach 205/55/16 Klebera....wynik - wydaje się, że samochód ma 20 KM mniej !!! Zbiera się topornie i z oporem dochodzi do v.max katalogowej, na VI-tce w ogóle nie ciągnie i zauważalnie zaczyna się męczyć powyżej 180 km/h....w sumie jeździ gorzej niż Civic VII generacji z motorem 1.6 110 KM na gumach 195/60/15....tak, tak....ogromne, ciężkie koła to zło w VIII generacji Civica ! Na 205-tkach to totalnie inne auto porównywalne z Punto HGT 1.8 130 KM.....zrywne, zadziorne, całkiem szybkie - v. max. wg GPS 226 km/h w sprzyjających warunkach....210 km/h to z łatwością osiągana prędkość podróżna na autostradzie....przyspieszenie 0-100 km/h z łatwością poniżej 9s....na 17-stkach ciężko często wykręcić nawet 10s.....mimo wszystko żaden Diesel 140-150 KM nie jest straszny - objeżdża się go z łatwością na 16-stach i topornie bo topornie, ale jednak na 17-stkach.... - bzdury niektórzy wypisują, po prostu nie potrafią jeździć wysokoobrotówką, tu bieg zmienia się na ułamek sekundy przed odcięciem.....
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest zła, ale wolałem tą w VI czy VII generacji....
4,0
Układ jezdny
Jest ok, nie narzekam.
Komfort
4,0
Widoczność
Z czujnikami cofania jest dobrze !
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze i tyle !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Ok, mi nie przeszkadza nieco głośny silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Takie sobie, na gumach 225/45/17 pali co najmniej ponad 0,5l więcej na 100 km w porównaniu z zimówkami 205/55/16 !!!! paradoks !!! Nie dość, że osiągi cierpią to jeszcze spalanie....
4,0
Stosunek jakość/cena
W porządku w sumie....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porządku, choroby wieku dziecięcego usunięte przez serwis w ramach gwarancji....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]