Zawieszenie
: Idealne połączenie dwóch zdawałoby się wykluczających się wzajemnie cech: komfortu i pewnego prowadzenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: niewielki wyciek oleju
5,0
Całokształt
Auto dostarcza nisłychanej przyjemności z jazdy! Choć mam go już trochę czasu, to ilekroć do niego wsiadam, to cieszę się z niego jakbym go kupił dopiero wczoraj. Bardzo dobre materiały wykończeniowe, staranny montaż, idealne zawieszenie, łączące w sobie wysoki komfort i doskonałe prowadzenie (w dzisiejszych autach cecha już praktycznie nie spotykana). Trichę szkoda, że za tym wspaniałym autem ciągnie się \"smrodek\" fury dla dresiarzy. Mnie to jednak nie przeszkadza, a ci którzy go nie kupią z tego powodu (znam co najmniej kilku) nie doświadczą tej radości z jazdy jaką może dać!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo kukturalny i cichy, ale brakuje mu obrobinę większej mocy (szczególnie przy niższych obrotach). Ale wcześniej miałem Diesla, więc być może za bardzo przyzwyczaiłem się do turbiny i nieco lepszej elestyczności. Na minus niewielki wyciek oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, biegi wchodzą z miłym oporem. Obniżam ocenę za ewidentny brak 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Genialny. Nie wiem jak oni to robią w BMW, ale układ jezdny jest jednoczesnie pewny i precyzyjny a jednocześnie bardzo komfortowy. Nikt inny nie potrafi tak konstruować samochodów. Auto ma prawie 10 lat, a nic nie stuka.
Komfort
5,0
Widoczność
Wbrew współczesnym trendom BMW ma szczupłe słupki przednie, przez co widoczność jest bardzo dobra. Z tyłu mam czujniki cofania, więc również nie mogę na nic narzekać.
5,0
Ergonomia
Obsługa w pełni intuicyjna, jakbym się w nim urodził, choć mam go dopiero dwa miesiące. Jedynie fotel kierowcy mógłby się jeszcze dać przesunąć do tyłu o jakieś 2 cm (mam 190 cm wzrostu)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez udręki ale i bez ekstazy. Automatyczna klima działa w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu odrobinę ciasnawo, z tyło bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Jest po prostu nie do pobicia. Przy niskich obrotach i na biegu jałowym w ogóle nie słuchać silnika. Potem dźwięk jest bardzo przyjemny. Ogromny plus za tłumienie pracy zawieszenia. Jeździłem różnymi autami (również bardzo drogimi), ale takiego dopracowania jak w BMW w tym zakresie dotychczas nie spotkałem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużcyie prawie katalogowe, choć szczerze nie najmniejsze
5,0
Stosunek jakość/cena
Dotychczas miałem 3 - letniego Fiata Bravo z mocnym silnikiem Diesela kupionego za 2 razy taką kasę jak BMW i nie dostarczył mi choćby połowy takiej radości z jazdy jaką daje to BMW! Polecam osobom, które czerpią przyjemność z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto 10 - letnie bardzo dobrze, choć tak naprawdę będę mógł się wypowiedzieć w tej kwaestii dopiero za rok.
Z tego co zauważyłem to jest kilka drobnych rzeczy, które trzeba zrobić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 318i 118KM 87kW
[l/100km]