Jestem zachwycony. Autko chociaż nie wygląda jak te nowe Beemy, to i tak ma w sobie to coś, co przyciąga uwagę :) Wyjątkowy model, jeszcze jak w M-Pakiecie to brakuje słów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Swoją E46-tką zrobiłem już wiele kilometrów, a jedyne co musiałem zrobić, to wymienić uszczelkę pod filtrem oleju :) Groszowa sprawa, a Betka już nie płacze od spodu.
5,0
Skrzynia biegów
W mojej Beti jest 5 biegów, a mimo najsłabszego silnika (106KM) można się biegami pobawić, dynamicznie przyspieszać, a jako że to tylnonapędówka, to w ukryciu można się też pobawić :) Fanatycy tylnych napędów wiedzą o co chodzi ;)
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, stabilnie, znakomicie trzyma się drogi. Niejednokrotnie udawało mi się wchodzić w zakręty po 150km/h, nawet gdy zdarzało mi się pokonywać te same zakręty innymi autami (Almera chociażby) i lekki pocik na czole był przy 120km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra... jeśli nie przyciemnimy szyb do czerni jak to w Betach bywa, to nie powinniśmy mieć z nią żadnych problemów. Całkiem niezła jak na samochód w sedanie.
5,0
Ergonomia
Jak najbardziej ergonomia jest pozytywnym plusem tego autka. Fotele regulowane w 2 płaszczyznach, przyciski skierowane w stronę kierowcy. Auto z 2000r. a wyposażone jak dobrej klasy furka. Tempomat, czujniki deszczu, autoalarm, opuszczanie szyb z pilota, parktronic czy klimatronic, oraz radio z navi (monochromatyczna) to wyposażenie, którym można się pochwalić i wiele dużo nowszych aut pod tym względem wymięka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To już zasługa klimatronicu. Zakres temperatur dostępnych we wnętrzu auta to 16 - 32 stopnie, więc wyjątkowo szerokie możliwości ustawień. Nagrzewnica szybko zaczyna pracować, w zimę szybciutko robi się w aucie (dla porównania w Citroenie C4 w zimę w aucie nagrzewa się 3 razy dłużej niż E46).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autko jest dla 5-cio osobowe, co prawda na co dzień jeżdżę sam, jednak raz na jakiś czas podróżuję tym autkiem w 4 osoby i jest jak najbardziej wygodnie. 5 osób już gorzej, bo niby z tyłu da się w 3 osoby przejechać, ale na dłuższą trasę (ponad 200km) może to już być męczące)
5,0
Wyciszenie
Generanie wygląda to super. W autku jest cichutko, radyjko jeszcze fajnie przygrywa do tego... ale wystarczy przyciszyć radyjko i wcisnąć mocniej pedał gazu, a z pewnością usłyszymy delikatny pomruk silnika. Pomruk - bo fajnie brzmi, nie jest głośny jak kosiara, tylko pracuje kulturalnie. Podróżowałem np. Toyotą Celicą VII 1.8 i tam przy 4tys. obrotów jest tak, jak w BMW przy odcinie :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są bardzo niskie i utrzymanie furki to sprawa groszowa. Usterek nie miałem, więc to może dlatego, a jeśli chodzi o części eksploatacyjne, to ceny są porównywalne z cenami do innych zwykłych aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fakt, cena za 14 letnie auto nie należała do najniższych, jednak to jakie wyposażenie ma to auto i jaki jest komfort z jazdy wynagradza kierowce ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana uszczelki pod filtrem oleju, sprawa groszowa o której nawet nie pamiętałem, dopiero gdy się zastanowiłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę autkie rok i jeszcze poważnych usterek nie miałem :) Nie chcę przechwalić, żeby nagle się coś sypać nie zaczęło, ale autko jest z tym godne polecenia. A przynajmniej silnik 316i 105KM
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 316 i 105KM 77kW
[l/100km]