Szukaj

Informacje o Skoda Superb

Lata produkcji: 2001 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od roku 2001, model klasy średniej (segment D; pozycjonowany czasami na obrzeżach segmentów D i E). Zarówno specyfiką, jak i nazwą Skoda Superb odwołuje się do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), który był jednym z najbardziej luksusowych limuzyn w dziejach czeskiej marki. Dzisiejszy Superb także jest flagowym modelem w katalogu Skody. Od samego początku aktualnego wcielenia, pod względem konstrukcyjnym Skoda Superb bazuje na Volkswagenie Passacie. Samochód stał się sporym sukcesem komercyjnym czeskiego producenta – nabyło go już ponad 500 tysięcy klientów. Trzecia generacja Superba oferowana jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Superb

Liczba ocen: 727
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~A.T.
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto posiadam od nowości rocznik 2020 , olej zmieniam co 12 -14 tyś km starałem się dbać o auto a mimo to . -selektor biegów DSG -pompę wody + rozrząd bo ciekła - tarcze tył+ klocki rozleciały się po 33 tyś km - czujnik klimatyzacji - wlew paliwa ( nie otwiera się / zamyka ) - - liczne błędy zawieszenia elektroniki i na sam koniec katuszy z marką skoda przy 78k km padła skrzynia DSG -wymiana na nowa i tak stanąłem na autostradzie bo zginęły biegi. - coś się pewnie by jeszcze znalazło ale już nie pamiętam. NIE POLECAM
4,9
~Kris
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Generalnie wszystko w tym samochodzie jest na + a zwłaszcza komfort w kabinie i przepastny bagażnik. Wyposażenie dobre z oświetleniem amiantowym robi robotę i daje wielką frajdę z jazdy. Auto budzi też zasłużony szacunek uczestników ruchu drogowego. Dobre wyciszenie, podgrzewane siedzenia przód i tył, ogrzewana kierownica robią mega klimat w zimne dni. Jedyny - to trochę trudne parkowanie w ciasnych miejscach i to wiadomo przy prawie 5 metrach długości i tej szerokości ale system kamer trochę przekłamuje a może mój jest źle ustawiony bo ni jak na kamerze nie potrafię tyłem stanąć prosto patrząc na jej wskazania
4,1
~CZAREK
Skoda Superb III
Liftback 2.0 TSI 280KM 206kW
Auto dynamiczne przy każdej prędkości, zero problemów z trakcją na suchym jak i mokrym, coś niesamowitego jak przyspiesza na mokrym po przesiadce z TDI z przednim napędem. Od czasu do czasu wyskoczy jakaś usterka (1000zł. na rok) dodatkowego kosztu. Poza tym oleje wszędzie wymieniać na czas lub częściej i niczym się nie przejmować. Spalanie przy 120km/h - 8l, 140km/h - 9,3l, 140-160km/h - 9,6. średnie z miesiąca latem 9,6l, zimą 1l. więcej. Jedyne co musiałem poprawić to wygłuszenie auta. Poza tym sama radość jazdy nawet po 4 latach :) - na twarzy.

Raporty spalania Skoda Superb

Liczba raportów: 923
Średnie spalanie dla Skoda Superb
5,4 – 11,7
l/100 km
4,4 – 8,4
l/100 km
9,9 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Generalnie spodziewałem się spalania na o 2L wyższego. W 18 miesięcy przejechałem 65 tyś km w różnych warunkach 1. Jazda w stylu eco driving - prędkość zgodnie ze znakami (bateria rozładowana tryb hybrydowy) miasto - 6,5-7,2L mieszany - 5,8 poza miastem 3,8-5,2L autostrada/ekspresowa 120-125 km/h - spalanie do 6,5L autostrada/ekspresowa 140 +/- 5kmH - spalanie 7,2-7,5L mrozy +2L / 100 km/h 2. Jazda na samej baterii 12kWh przy oszczędnej jeździe - poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami temp. powyżej 15C - do 60 km. temp. 5-15C = do 43km. temp 0C 25-30km, poniżej 0C max 20 km - w mieście temp. powyżej 15c - do 40km, temp. 5-15C - do 35km, temp. 0 i poniżej max 20 km 3. jazda na baterii - dynamiczna i przy normalnym korzystaniu z ogrzewania w temp powyżej 10C do 20-25km w temp poniżej 10C max 20 przy ujemnych nie warto nawet włączać, lepiej wykorzystać do podgrzewania wnętrza 4. jazda dynamiczna +2L 5. jazda w trybie hybrydowym z naładowaną baterią największy bezsens :), niema w ogóle co podawać takich bzdurnych parametrów Generalnie wlewam 55L do baku i ładuję do pełna baterię 12kW - mogę na tym zrobić od 600 do 1050 km, średnio starcza mi na 750-800 km
5,8
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Generalnie spodziewałem się spalania na o 2L wyższego. W 18 miesięcy przejechałem 65 tyś km w różnych warunkach 1. Jazda w stylu eco driving - prędkość zgodnie ze znakami (bateria rozładowana tryb hybrydowy) miasto - 6,5-7,2L mieszany - 5,8 poza miastem 3,8-5,2L autostrada/ekspresowa 120-125 km/h - spalanie do 6,5L autostrada/ekspresowa 140 +/- 5kmH - spalanie 7,2-7,5L mrozy +2L / 100 km/h 2. Jazda na samej baterii 12kWh przy oszczędnej jeździe - poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami temp. powyżej 15C - do 60 km. temp. 5-15C = do 43km. temp 0C 25-30km, poniżej 0C max 20 km - w mieście temp. powyżej 15c - do 40km, temp. 5-15C - do 35km, temp. 0 i poniżej max 20 km 3. jazda na baterii - dynamiczna i przy normalnym korzystaniu z ogrzewania w temp powyżej 10C do 20-25km w temp poniżej 10C max 20 przy ujemnych nie warto nawet włączać, lepiej wykorzystać do podgrzewania wnętrza 4. jazda dynamiczna +2L 5. jazda w trybie hybrydowym z naładowaną baterią największy bezsens :), niema w ogóle co podawać takich bzdurnych parametrów Generalnie wlewam 55L do baku i ładuję do pełna baterię 12kW - mogę na tym zrobić od 600 do 1050 km, średnio starcza mi na 750-800 km
4,4
Skoda Superb III
Kombi 1.6 TDI Greenline 120KM 88kW
2,9 tylko 1 raz rekord na trasie 20km przy różnicy wzniesień --20m czyli lekko z górki, 3:00 w nocy- brak ruchu. 4-5 bieg i 55-70km/h na trasie. Opony 2,8 bara 215/55/17. Temperatura na zewnątrz 10-15C. Trasa Katowice- Bochnia: dystans ~120km 110km/h na tempomacie bez klimy, opony 2,5 bara zimowe. Temp na zewnątrz 3-10C wyniki: 4,2-4,4l/100km. Przy 100km/h 3,9-4,2l/100km. Przy oszczędnej jeździe mieszanej/ miejskiej da się jeździć z 5l/100km Dynamiczna jazda w trasie do 140km/h to ok 5,3-6l/100km Trasa Katowice -Chorwacja przez Węgry zgodnie z ograniczeniami prędkości. 4 os + bagaż: 4,8l/100km. Wyniki z tankowania pokrywają się z komputerem. Paliwo Verva. Średnia z 15 tyś km to 4,9l/100km z czego 70% to trasy do 30km i do 110km/h. 30% mieszana jazda miejska.

Usterki Skoda Superb

Liczba wpisów: 75
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
5,0
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 62 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z instalacji gazowej zamontowanej w mojej Skodzie. Samochód na trasie spala 11 litrów gazu na 100 kilometrów, silnik 28V6 193km. Nie ma różnicy w mocy silnika pomiędzy jazdą na gazie, a na PB. Koszty tankowana połowę tańsze, bo LPG średnio o 50 procent tańsze niż benzyna.
4,5
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
BRC rewelacja dla silnika TSI 1.8 160KM CDAA. Przejechałem ponad 160 tys.km na gazie i auto śmiga jak trzeba. Lać gaz i jechać. Dbać o wymianę oleju i wymianę filtrów , no i regularnie serwisować gazową instalację. Fakt faktem, że przed montażem gazu był robiony remont silnika ze względu na duże spalanie oleju. Po remoncie silnik nie bierze oleju do tej pory a więc 160 tys.km.
4,3
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 118 tys. km
BRC P&D + żółte wtryskiwacze - na przestrzeni tych niespełna 120k km: 3 x regeneracja parownika, wymienione dwa wtryskiwacze (nieszczelne, czuć było gazem, szarpało przy przełączeniu); delikatny spadek mocy choć osoba postronna tego nie odczuje. Następnym razem instalacja będzie Made in Poland żadna inna!
Skoda Superb